Οι προσωπικές μου ανάγκες
Οι ανάγκες της επιχείρησής μου
Η Τράπεζα

Πρακτικές συμβουλές & οδηγίες για ασφαλείς συναλλαγές

Η ασφάλεια των συναλλαγών σας αποτελεί προτεραιότητά μας.

Εφαρμόζουμε σύγχρονα συστήματα ελέγχου και αποτροπής από πιθανές απειλές.

Ενημερωθείτε για τους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να προστατευτείτε από κακόβουλες ενέργειες και απάτες στον κυβερνοχώρο.

Συνήθη απατηλά μηνύματα στον κυβερνοχώρο

Απατηλές ιστοσελίδες Τραπεζών- Spoofed Bank Web sites

Τα κακόβουλα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου περιλαμβάνουν ηλεκτρονικούς συνδέσμους (links), οι οποίοι θα σας ανακατευθύνουν σε μια ψεύτικη ιστοσελίδα, δήθεν της τράπεζας συνεργασίας σας, όπου θα σας ζητηθεί να αποκαλύψετε τα οικονομικά και προσωπικά σας στοιχεία.

Πώς μπορείτε να αναγνωρίσετε αν πλοηγήστε με ασφάλεια στην ιστοσελίδα της τράπεζάς σας;

Μάθετε περισσότερα ΕΔΩ

Πώς μπορείτε να βεβαιωθείτε ότι πλοηγήστε στην ιστοσελίδα της Παγκρήτιας Τράπεζας;

Χρησιμοποιείτε τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της Παγκρήτιας Τράπεζας μόνο μέσω των επίσημων ιστοσελίδων της (www.pancretabank.gr, www.pancretaonline.gr) αποφεύγοντας συνδέσμους (links) ή ανακατευθύνσεις από άλλα sites.

Πριν από κάθε χρήση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών της Παγκρήτιας Τράπεζας, βεβαιωθείτε ότι βρίσκεστε στο ασφαλές περιβάλλον συναλλαγών της.

Μάθετε περισσότερα ΕΔΩ

Απάτες σε online αγορές

Οι προσφορές μέσω διαδικτύου συνιστούν συχνά επικερδείς αγορές, αλλά χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στα περιστατικά απάτης.

Τι μπορείτε να κάνετε;

Μάθετε περισσότερα ΕΔΩ

Mobile Malware

Ο όρος «mobile malware» αναφέρεται σε κακόβουλο λογισμικό που είναι σχεδιασμένο για να προσβάλλει φορητές συσκευές (π.χ. smart phones & tablets).

Πώς μπορείτε να προστατευθείτε;

Μάθετε περισσότερα ΕΔΩ

Απατηλά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου-Phising

Ο όρος "phishing" αναφέρεται στα απατηλά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που σκοπό έχουν να εξαπατήσουν τους παραλήπτες τους και να γνωστοποιήσουν σε επιτήδειους προσωπικές και οικονομικές πληροφορίες ή κωδικούς ασφαλείας τους.

Πώς λειτουργεί το Phishing και τι μπορείτε να κάνετε;

Μάθετε περισσότερα ΕΔΩ

Απατηλά μηνύματα SMS- Smishing

Ο όρος "smishing" (ένας συνδυασμός των λέξεων "SMS" και "Phishing") αναφέρεται στην προσπάθεια επιτήδειων να αποκτήσουν προσωπικές και οικονομικές πληροφορίες ή κωδικούς ασφαλείας μέσω μηνυμάτων SMS.

Πώς λειτουργεί το Smishing και τι μπορείτε να κάνετε;

Μάθετε περισσότερα ΕΔΩ

Απατηλές τηλεφωνικές κλήσεις- Vishing

Πώς θα αναγνωρίσετε την ηλεκτρονική απάτη μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας;

Μάθετε περισσότερα ΕΔΩ

Κλοπές στοιχείων ταυτότητας

Η κλοπή στοιχείων ταυτότητας συμβαίνει όταν κάποιος κλέβει τα προσωπικά σας στοιχεία (π.χ. ονοματεπώνυμο, αριθμό πιστωτικής κάρτας, αριθμό κοινωνικής ασφάλισης, αριθμό άδειας οδήγησης, αριθμό αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου, ΑΦΜ, κ.λπ.) με σκοπό την πραγματοποίηση απάτης.

Ποιες είναι οι πιο συνηθισμένες μέθοδοι κλοπής που χρησιμοποιούν οι επιτήδειοι για την κλοπή στοιχείων ταυτότητας και πώς μπορείτε να προστατευθείτε;

Μάθετε περισσότερα ΕΔΩ

Απάτες μέσω αλλαγής κάρτας SIM-Sim swapping

Η απάτη αλλαγής κάρτας SIM γίνεται όταν ένας απατεώνας, κάνοντας χρήση τεχνικών κοινωνικής μηχανικής, αναλαμβάνει τον έλεγχο της κάρτας SIM του κινητού σας τηλεφώνου χρησιμοποιώντας τα κλεμμένα προσωπικά σας δεδομένα.

Πώς ακριβώς λειτουργεί το SIM Swapping, πώς καταλαβαίνετε αν έχετε πέσει θύμα απάτης και τι μπορείτε να κάνετε;

Μάθετε περισσότερα ΕΔΩ

Απάτες υποτιθέμενης τεχνικής υποστήριξης

Πώς θα αναγνωρίσετε τις απάτες υποτιθέμενης τεχνικής υποστήριξης;

Πώς θα προστατευθείτε απ΄αυτές;

Μάθετε περισσότερα ΕΔΩ

Απάτες σχετιζόμενες με επενδύσεις

Οι κοινές απάτες οι οποίες σχετίζονται με επενδύσεις μπορεί να περιλαμβάνουν επικερδείς επενδυτικές ευκαιρίες, όπως μετοχές, ομόλογα, κρυπτονομίσματα, πολύτιμους λίθους, υπεράκτιες επενδύσεις σε ακίνητη περιουσία και εναλλακτικές πηγές ενέργειας.

Πώς μπορείτε να αναγνωρίσετε τέτοιου είδους απάτες και τι μπορείτε να κάνετε;

Μάθετε περισσότερα ΕΔΩ

Μεταφορά παράνομου χρήματος

Η μεταφορά παράνομου χρήματος γίνεται από άτομα (money mules) που μεταφέρουν χρήματα σε λογαριασμούς τρίτων, συνήθως σε άλλες χώρες, κρατώντας ένα ποσοστό ως προμήθεια. Κατά κύριο λόγο, χρησιμοποιούν ποικίλες μεθόδους για να εξαπατήσουν τα θύματά τους γι’αυτό θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί παρατηρώντας κάποιες ενδείξεις.

Μάθετε περισσότερα ΕΔΩ

Απάτη μέσω διαδικτυακών ραντεβού -Romance Scam

Οι απατεώνες στοχεύουν σε υποψήφια θύματα μέσω ιστοσελίδων διοργάνωσης διαδικτυακών ραντεβού, ή κάνουν χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ή μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για να έρθουν σε επαφή μαζί τους.

Ποιες είναι οι ενδείξεις για τέτοιου είδους απάτη και τι μπορείτε να κάνετε;

Μάθετε περισσότερα ΕΔΩ

Απάτη μέσω τιμολογίων και λοιπών παραστατικών - Invoice Fraud

Σε τέτοιου είδους απάτες, οι επιτήδειοι ζητούν να τροποποιηθούν οι πληροφορίες για μελλοντικές πληρωμές τιμολογίων, δηλαδή τα στοιχεία του τραπεζικού λογαριασμού του δικαιούχου πληρωμής. Ο νέος προτεινόμενος λογαριασμός είναι του απατεώνα και θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί.

Τι πρέπει να κάνετε είτε ως επιχείρηση ή ως υπάλληλος;

Μάθετε περισσότερα ΕΔΩ

Aπάτη του CEO- Aπάτη με εταιρικό e-mail

Η απάτη του CEO /απάτη με το εταιρικό e-mail γίνεται όταν ένας εξουσιοδοτημένος να πραγματοποιεί πληρωμές υπάλληλος της εταιρείας εξαπατάται προκειμένου να πληρώσει ένα πλαστό τιμολόγιο ή να διενεργήσει μια μη εγκεκριμένη μεταφορά πίστωσης από τον εταιρικό λογαριασμό της επιχείρησης.

Πώς λειτουργεί μια τέτοιου είδους απάτη; Ποιες είναι οι ενδείξεις και τι θα πρέπει να κάνετε;

Μάθετε περισσότερα ΕΔΩ

Προσωπικοί Κωδικοί Ασφάλειας Pancreta Online

Η Παγκρήτια Τράπεζα σε καμία περίπτωση και με κανένα τρόπο (τηλεφωνικά ή μέσω email/sms/messenger/viber) δε θα σας ζητήσει στοιχεία καρτών ή το PIN ή τους προσωπικούς σας κωδικούς Ηλεκτρονικής Τραπεζικής.

  • Οι προσωπικοί κωδικοί ασφάλειας (username, password) για την είσοδό σας στην Ηλεκτρονική Τραπεζική - PANCRETA ONLINE - είναι αυστηρά προσωπικοί και δεν πρέπει να τους αποκαλύπτετε σε κανέναν.
  • Η διαφύλαξη των προσωπικών κωδικών ασφάλειας είναι ευθύνη κάθε χρήστη της υπηρεσίας. Σε περίπτωση που διαπιστώσετε ή υποπτευθείτε κλοπή/υποκλοπή, επικοινωνήστε αμέσως με την Τράπεζα στο τηλέφωνο 24ωρης εξυπηρέτησης (+30) 2810 338800.
  • Αλλάζετε σε τακτά χρονικά διαστήματα τον μυστικό κωδικό πρόσβασης (password).
  • Προτιμήστε ο νέος μυστικός κωδικός πρόσβασης να μην είναι εύκολα προβλέψιμος (να μην περιέχει κάποιο προσωπικό σας στοιχείο, π.χ. ημερομηνία γέννησης).
  • Επιλέξτε σύνθετους μυστικούς κωδικούς πρόσβασης. Φυλάσσετέ τους με τρόπο που να μην είναι δυνατή η υποκλοπή τους και πάντα σε διαφορετικό μέρος από το όνομα συνδρομητή (username).
  • Ενεργοποιήστε τους μηχανισμούς FaceID ή δακτυλικό αποτύπωμα στις συσκευές που τα υποστηρίζουν για την ασφαλέστερη πρόσβασή σας στο σύστημα.
  • Αγνοήστε τηλεφωνικές κλήσεις (voicephishing) στις οποίες σας παρακινούν να αποκαλύψετε οποιοδήποτε από τα στοιχεία ή τους κωδικούς της Ηλεκτρονικής Τραπεζικής ή στοιχεία και PIN καρτών ή αριθμό λογαριασμού, διότι στόχο έχουν να υποκλέψουν τα δεδομένα σας.
  • Αγνοήστε και διαγράψτε άμεσα παραπλανητικά μηνύματα (phishingemails) μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή/και sms ή/και messenger ή/και viber στα οποία ζητούνται να συμπληρώσετε τραπεζικά στοιχεία ή κωδικούς ταυτοποίησης. Τα μηνύματα αυτά σας προτρέπουν να μεταβείτε σε συγκεκριμένη σελίδα προκειμένου να πληκτρολογήσετε τα προσωπικά σας στοιχεία (όνομα συνδρομητή/username, μυστικό κωδικό πρόσβασης/password, πρόσθετο κωδικό ασφάλειας) ώστε οι επιτήδειοι να σας τα υποκλέψουν.